Semuc Champay - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Semuc Champay - Reisverslag uit San Pedro La Laguna, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Semuc Champay

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

12 Januari 2012 | Guatemala, San Pedro La Laguna

Zo jongens, weer n berichtje van mij! Eigenlijk heb ik t te druk met genieten, maar ik maak graag tijd voor jullie vrij!!

Een paar daagjes geleden ben ik naar semuc champay geweest, een natuurreservaat in Guatemala. Het zijn natuurlijke zwembaden die trapsgewijs aflopen. Een rivier stroomt eronder door, zodat t water in de baden zo goed als stil staat. Je kan van t ene in t andere bad duiken, super vet! De diepste sprong die ik heb gedaan is 10 meter... Dat was wel vrij heftig en t duurde even voordat ik de sprong waagde, maar ik kon natuurlijk geen sissie zijn en t niet doen.

Ook heb ik een grot-tour gedaan met 2 Belgen. Ik heb in mn leven heel wat grotten gezien, aangezien t één van de snoeikes favoriete bezigheid was op vakanties, maar nooit zoals deze. We gingen met z'n drieën met n gids de grot in, gewapend met alleen een kaars en zwemkleding. De helft van de tocht was zwemmen en je kaars boven water zien te houden, de andere helft was je schenen openhalen in ondiep water, omdat je domweg geen hand voor ogen zag. Maar het was mijn blauwe schenen zeker waard, al dat avontuur. Zeker toen we ons op een zeker moment in een gat, waar we net doorheen pasten, moesten laten vallen. 1,5 meter, in n soort waterval. Bizar, maar heel vet!! En niet geschikt voor claustrofobische mensen...

Nu zit in in een authentiek dorpje aan t atitlanmeer. Super relax hier en ons hostel is heel kleinschalig mét kampvuur. Ik zit daar met 5 anderen en t klikt goed. Lekker even een paar daagjes relaxen hier na al dat avontuur!

Dikke kus voor iedereen!!

  • 12 Januari 2012 - 22:02

    Stass:

    We willen foto's zien!!! :) geniet ervan kus Stass

  • 12 Januari 2012 - 22:33

    Mama:

    Net terug van schildercursus en ik word meteen getrakteerd op weer een van je spannende verhalen.
    Zo'n grot lijkt me toch iets te heftig maar wel spannend.
    Kleintje geniet nog maar lekker en zoals altijd , pas goed op jezelf.
    Stuur je nog eens wat foto"s kunnen wij het nog meer meebeleven.
    Dikke knuffel van je moesje

  • 12 Januari 2012 - 23:12

    Elke:

    Dikke kus terug! En ik zie dat het heeeerlijk weer is daar, fijn!! Snel foto's? x

  • 13 Januari 2012 - 11:19

    Beppie:

    Kind, kind wat een spannende dingen allemaal. Zoals je weet houd ik wel van een avontuur maar dit zou me toch te heftig zijn. Maar ja, jij bent nog jong en dat scheelt ....
    Geniet er maar van, maar doe wel voorzichtig !!!!
    Liefs Beppie

  • 13 Januari 2012 - 13:01

    Inge & Suus:

    Hey zusje!

    Goed dat je zo geniet en het ons even laat weten! Dat moet een wildwater ervaring 1e klas zijn geweest! Duinrell is onze beste vergelijkingservaring.

    Xxxx

  • 13 Januari 2012 - 15:39

    Sjoukje:

    Hey nichtje,

    Wat een geweldige tijd heb jij daar!! En wat een avonturen.... Ben iedere keer weer benieuwd wat je weer hebt mee gemaakt!! Blijf genieten...

    Dikke kus
    Sjoukje

  • 13 Januari 2012 - 17:03

    Steef:

    Goed bezig meid, lekker aan het avonturen.
    Zodadelijk is hier de kijkavond voor mijn kamertje :( Zo komt er ook voor mij bijna een eind aan lijn11, helaas...

    Veel plezier verder!

    xx

  • 13 Januari 2012 - 20:37

    Maartje:

    Wat klinkt dat allemaal goed!
    Geniet er nog van, maar dat zal geen probleem zijn met al die avonturen..!

  • 14 Januari 2012 - 19:59

    Tonny:

    Hi Dahnja,
    ongelofelijk wat jij daar allemaal doet. Wij zijn jaloers maar ja wij zijn ook niet geslaagd dus wij gaan gewoon naar school en werken.
    Op naar het volgende avontuur, de buurtjes BoToLoRi

  • 15 Januari 2012 - 09:41

    Fam. Van Asten:

    Hé Danjah, Het is even stil geweest rondom de familie van Asten maar ik heb net al je avonturen weer gelezen. Dat je het allemaal durft. Echt super. Lijkt me doodeng in zo'n grot met een kaarsje en dan 1.5 m naar beneden springen in een of ander gat. Je bent onze grote held!!
    Pas goed op jezelf en geniet ervan.
    Heel veel groeten en een dikke kus van Lotte, Sophie, Erik en Nannerl

  • 15 Januari 2012 - 16:46

    Juul:

    Wow! ben stik-jaloers. bij het lezen van je verhalen komen er zoveel zuid-amerika-herinneringen weer terug....heerlijk! geniet ervan meis! x

  • 20 Januari 2012 - 20:21

    Susanne B :

    Nice danja!
    Zeer relaxed hoor! Die grotten moeten n hele ervaring zijn geweest! Brrr
    Enjoy! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 65954

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: