Surfen, vissen en canopy! - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Surfen, vissen en canopy! - Reisverslag uit Monte Verde, Costa Rica van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Surfen, vissen en canopy!

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

03 Februari 2012 | Costa Rica, Monte Verde

Hallo allemaal,

Zo, weer een berichtje van mij! Het einde komt steeds dichter bij en ik heb steeds minder tijd om de blog bij te houden. Maar ik sta momenteel al 1,5 uur in de wacht om mn vlucht 2 weken uit te stellen, dus ik heb wel even tijd ;)

De afgelopen week heb ik voornamelijk surfend doorgebracht. De golven waren precies goed voor een beginner en het weer was\is uitstekend! Ik heb een opfriscursusje gehad en de rest van de dagen heb ik flink geoefend! Oaw, mijn heup-botjes...

Verder heb ik ´s nachts gevist! Super vet, ik heb 8 red snappers (rode snip) gevangen! We mochten wat we gevangen hadden mee naar ´huis´ nemen... Tja, wat moet ik met 8 vissen... Ik heb er 2 aan de guard van ons hostel gegeven en de rest aan een communityhuis voor Israeliers. Want ja, ook op deze reis maak ik Israelische vrienden, waardoor ik op het idee kwam. Het huis wordt gerund door traditionele orthodoxse joden. Ze bedankten me uitgebreid, maar ze mochten me niet aanraken (hand schudden oid) In plaats daarvan gaven ze me allerlei heerlijke Israelische hapjes en ik ging met een volle buik de deur uit!

Inmiddels zit ik in Cosra Rica. Een stuk touristischer, veel mensen spreken Engels hier. Maar prachtig! Ik zit nu in een regenwoud, waar ik vandaag ziplines heb gedaan (soort roetsjbaan over een ravijn). Ze hadden 13 lijnen, dus daar zijn we de hele dag wel zoet mee geweest (ik en de 4 Israeliers waar ik nu mee reis). Morgen gaan we naar hotsprings, hhhmmmm!

Dikke kus en tot over een maandje (Of iets langer als ik eindelijk uit de wacht ben...)

p.s. Vanavond is Shabbat, dus ik wordt naar Joodse traditisch verwend met allerlei lekkernijen! Een van de meiden waarmee ik reis is kokkin en ze kookt elke dag voor iedereen. Elke dag mag iemand anders kiezen wat we eten en vanavond was het mijn beurt... Typisch Israelisch eten, dus ben benieuwd!

  • 04 Februari 2012 - 07:59

    Juul:

    Hahaha dus je hebt ze weer gevonden die Israeliers?? behalve koken..kunnen ze ook salsa dansen;-) ? Geniet nog ff daar in costa rica. Un beso!

  • 04 Februari 2012 - 08:00

    Mama:

    Lieve Dannes dacht ik je eindelijk weer bijna te kunnen knuffelen, moet ik nog langer wachten. Tenminste jou kennende zul je het geduld wel gehad hebben om je reis om te boeken.
    Je wilde natuurlijk niet de kans lopen om onze winter nog mee te maken. Hier kun je intussen skieen zo dik ligt de sneeuw.
    Ik zie mijn meisje op de foto's zo gelukkig, dus geniet er maar van en laat me af en toe meegenieten.
    En zoals steeds pas goed op jezelf.

    dikke knuffel mama

  • 04 Februari 2012 - 08:00

    Mama:

    Lieve Dannes dacht ik je eindelijk weer bijna te kunnen knuffelen, moet ik nog langer wachten. Tenminste jou kennende zul je het geduld wel gehad hebben om je reis om te boeken.
    Je wilde natuurlijk niet de kans lopen om onze winter nog mee te maken. Hier kun je intussen skieen zo dik ligt de sneeuw.
    Ik zie mijn meisje op de foto's zo gelukkig, dus geniet er maar van en laat me af en toe meegenieten.
    En zoals steeds pas goed op jezelf.

    dikke knuffel mama

  • 04 Februari 2012 - 09:40

    Licht Bonzend Hoofd:

    Erg gezellig die artiestenavond! Moet je allemaal missen!
    Vette foto's zus. Zo evenwichtig ook.
    Die ziplines hebben we vorig jaar in Bolivia ook gedaan, super gaaf.
    Wij zitten in een dik pak sneeuw, heerlijk.
    Xxxx

  • 04 Februari 2012 - 11:08

    Annie :

    Nou lieve kind als jij nog maar naar ons kikkerlandje terug wilt komen!!!!???
    Wij genieten van een heerlijke koude witte winter en jij van de Costa Ricaanse zon met veel verre vrienden.
    Op deze manier kun je je al voorbereiden op je volgende trip. ALtijd fijn om elders in de wereld contacten te hebben.
    Geniet nog maar lekker van alles en pas goed op jezelf.
    Liefs uit het Buulse land.

  • 04 Februari 2012 - 12:48

    's Pa:

    Begrepen Dahnja,'n echte inkopper... sla je slaatje, en jawel.. boek er nog eens 2 weekjes bij ...wat is nou 2 weken op 'n mensenleven..toch?...goed plan voor nu want hier is 't ff Siberie-kou ( - 18 gr.).Voor mij een goed vooruitzicht vanaf half maart...dan heb ik er weer een huishoudster bij. heerlijk...ik kan je vertellen dat er nog aardig wat achterstallige Dahnja-klusjes klaar liggen.Ik neem aan dat je dan ook lekker caraibisch kunt koken...mmm.en ga zo maar door.
    ben erg benieuwd naar al je verhalen dan, zal zorgen dat er paar stevige flesjes wijn klaar staan of ben je gewend aan de rum? Alle gekheid weg nu!.Ga je goed meiske, merk aan je verhalen dat je goed in je velletje zit...blijf allert en vind je nog steeds geweldig dapper voor deze onderneming helemaal in je eentje. Zie erg naar je uit huishoudster!!
    xxx 'sPa

  • 05 Februari 2012 - 09:20

    Fam. Van Asten:

    Hoi Dahnja, wat goed dat jij kunt golfsurfen. Moet je Erik ook maar eens leren. Die kon alleen maar met van die grote planken en zeilen en ik maar sjouwen naar de waterkant. Super leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en fijn dat je alles een beetje vertaald zoals ziplines nooit van gehoord. Maar lijkt me wel vet. Geniet er nog lekker van je kleine oppasmeisje Lotte heeft deze week al weer Cito-toets dus die moet even afzien maar komt goed. Lieve groeten van ons allemaal en dikke kus
    Lotte xx Sophie xx Erik xx Nannerl xx

  • 05 Februari 2012 - 10:34

    Maartje:

    Je hebt goed geoefend voor de surffoto zeg! Vorige maand stond (of eigenlijk lag ik er meer naast) ik nog op de plank in Costa Rica, maar dat heeft me voornamelijk veel blauwe plekken opgeleverd! Volgens mij lukt het jou een stuk beter. Geniet nog van je reis!

  • 05 Februari 2012 - 13:12

    Tonny:

    Hi Dahnja,

    wat kun jij toch mooi schrijven. Ik zie het helemaal voor me als ik jou teksten lees. Ik ben wel een beetje jaloers op jou, maar ook zeer trots. Oh en 2 weken langer, ja gezellig. Geniet nog maar even evn van de temperatuur en de omgeveing en de leuke mensen. Hier was het vannacht weer dik onder de nul.
    Groetjes, BoToLoRi

  • 05 Februari 2012 - 15:38

    EL:

    Pura Vida!
    De hotsprings bij de vulkaan Dannie? Als de man zegt dat je onder de stenen door kan voor een geheime ingang, dan is dat ook zo:D
    X

  • 07 Februari 2012 - 12:41

    Pappa Van Koen:

    Dat zijn weer een paar leuke bijschrijvers voor op je ervaringslijst! Geweldig. Dat surfen (ik had er graag een filmpje bij gezien) het lijkt me moeilijk je evenwicht te bewaren, ook het vissen van die red snappers, ik had wel verwacht om eens of andere reden dat ze rood zouden zijn (-:, maar gezien heb ik het nooit, want op mijn bord waren ze altijd wit.

    Bijzonder dat je in de Joodse gemeenschap komt, ook een geweldig leermoment. Opvallend dat die je geen hand geven, en dat is bijzonder; een man die dat hier op het gemeentehuis werkt verliest daarmee zijn baan...

    We blijven genieten van je verhalen en foto's!

    Tot schrijfs.

  • 12 Februari 2012 - 15:43

    MT:

    Leuk leuk leuk. En wat een goede timing, zo lekker de winter door. Timing van mij sucks, brrr. Net op fb gezien dat je er een maand bij hebt, wow, veel plezier!
    xx

  • 13 Februari 2012 - 09:15

    Karin:

    hey schat,

    wat goed dat je er wat tijd bij hebt! Al plannen?

    xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 65914

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: