Beestjes! - Reisverslag uit Santa Catalina, Panama van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Beestjes! - Reisverslag uit Santa Catalina, Panama van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Beestjes!

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

04 Maart 2012 | Panama, Santa Catalina

Zo, eindelijk weer in de ´bewoonde´ wereld. Ik heb nu 10 dagen zonder internet en stroom geleefd, dus dat was erg leerzaam! En goed om te weten dat ik gemist word.

Ik realiseerde me dat ik wel erg beknopt over Costa Rica heb geschreven. Aangezien het land de beste nationale parken heeft! Ik heb krokodillen, apen, wasberen en een slang gezien! Dat was wel vet!

Panama is geweldig. Ik heb veel gehiked, en voor de vogelaars onder ons; ik heb Quetzals gezien! Ik heb geraft en ik heb hier heel wat af gedoken, tussen de haaien! In het begin was het wel even eng, maar al met al was het gewoon super vet! Alles wat je hier onder water ziet, zie je veelvuldig. Scholen met gigantische roggen, schildpadden en natuurlijk haaien. Maar helaas, ik heb Nemo nog niet gevonden..

Verder slijt ik mijn dagen (zonder stroom) met surfen. Ik word zowaar een pro hier! De avonden spendeer ik met 2 Australiers en een Engelsman, die ik rikken en toepen heb geleerd. Ook loopt hier iemand uit Neunen rond; kleine wereld. Want ja, Marijke, zo heet ze, is een vriendin van Jannele Snoeijen, haha!

Maar helaas, het einde is in zicht... Nog 10 dagen in paradijs. En dan weer richting Nederland. Ik ga mijn best doen om de zon mee te nemen voor jullie.

Dikke kus!

  • 04 Maart 2012 - 17:49

    Fam. Van Asten:

    Hoi Dahnja,
    Het klink allemaal reuze prachtig en ook wel spannend. Wat moet het weer saai zijn straks in Nederland maar toch wel weer goed dat je binnenkort naar huis komt. Hopen je snel weer te zien om live je verhalen te horen.
    Breng alsjeblieft wat zon mee want hier is het vandaag grijs en saai.
    Groetjes, Erik, Nannerl, Lotte en Sophie

  • 04 Maart 2012 - 19:58

    Kaatje:

    Hai Dannus,
    Zo heb even een tijdje niets geschreven, maar volg je wel hoor! Mooie verhalen zeg, en hoe schattig die schildpadjes! Top dat je ook carnaval hebt gevierd! Ik was natuurlijk weer te vinden in de tent, maar helaas geen Snoeijkes gezien :(
    Meis, geniet er nog volop van en blijf vooral foto'' maken he :)
    Dikke kus uit Breda

  • 04 Maart 2012 - 20:08

    Tonny:

    Hallo Dahnja,

    geniet nog maar 10 daagjes want dat zal afzien worden hier in dit rustige Nederland. Nog heel veel plezier en tot in Heeze.

    Groetjes XXX, BoToLoRi

  • 04 Maart 2012 - 23:25

    Bigsis:

    Ik heb geen verstand van krokodillen, maar zit die niet erg dichtbij op de foto?
    Xxx

  • 05 Maart 2012 - 07:14

    EL:

    Het is Nuenen Dan;).
    Maar Dannie surf, chill en leef je nog even uit deze 10 dagen, maar ik kan het natuurlijk niet laten om te zeggen dat ik er naar uitzie om je weer te zien!

    kus

  • 05 Maart 2012 - 08:42

    Janneke (of Jannele):

    It's definitely a small world after all. Op zich niet gek dat jullie elkaar treffen want allebei worldtravellers :)
    Geniet geniet geniet! Werken kan altijd nog!Carpe diem!
    x Janneke

  • 05 Maart 2012 - 12:22

    Annie :

    Hoi Danja,
    Je ziet er nog steeds stralend uit dus je avontuur doet je goed zo te zien.
    Voor jou jammer dat het er bijna op zit maar wij willen nu ook wel horen hoe het was.
    Bij deze alvast een goede reis en tot binnenkort.
    x uit het Buulse land

  • 05 Maart 2012 - 18:09

    Elke:

    Lieve Dannie,
    Wat zie je er super goed uit! Echt zooo heerlijk zo'n reis he? Nog even super genieten de laatste dagen, en dan weer gezellig terug naar ons, jeeej!
    LIEFS

  • 06 Maart 2012 - 02:47

    Wereldreiziger:

    Haha... Oeps..
    Maar goed, dat krijg je wanneer je 3 maanden amper Nederlands spreekt. Dan vergeet je hoe je Nederlandse namen moet schrijven..

  • 06 Maart 2012 - 15:02

    Jacqueline:

    Ha Danja, Ja ja het zit er inderdaad weer bijna op. Maar je rugzak met verhalen en belevenissen zal ook wel bijna vol zijn. Je belandt hier weer van het paradijs in de gewone wereld. Dus geniet nog van de zon en je laatste dagen.

    Lieve groetjes en tot gauw
    Jacqueline en Piet

  • 09 Maart 2012 - 10:55

    Pappa Van Koen:

    Om te beginnen: Die krokodil op die foto, is toch wel een opgezette he!?

    Aangaande het weer hier bij je terugkeer: Met jouw komst warmt Nederland sowieso een paar graden op; dus daar hoeven we niet over in te zitten!
    Niettemin, geniet van de laatste dagen en Tot Ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 1277
Totaal aantal bezoekers 65853

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: