Vulkanen en koffie! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Vulkanen en koffie! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Vulkanen en koffie!

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

18 Januari 2012 | Guatemala, Antigua

Antigua is een koloniaal stadje, dat me erg veel aan Zuid-Amerika doet denken. Mooie plaza's, relatief veilig en een fijne sfeer. Misschien is dat de reden dat ik hier al bijna een week ben. Ik heb hier twee Amerikanen en een Nieuw-Zeelander leren kennen, waar het goed mee klikt. De omgeving is super en je kunt vanuit dit dorpje zoveel doen!

Allereerst heb ik samen met de 3 heren een vulkaan beklommen. Het was een uitdaging, zelfs voor mijn getrainde lijf, maar het was het waard. We hebben zelfs in de krater Marshmellows gebakken! Het was een unieke ervaring. En om te vieren dat we de tocht overleefd hadden, zijn we een Big Mac gaan eten!
In Antigua gaan de bars om 00.30 dicht. Dat is natuurlijk veel te vroeg en zodoende kwamen we terecht bij een van de vele illegale afterparties van Antigua. Gelukkig had ik mijn 3 mannen bij me, want het was een vage bedoeling daar. Er werd zelfs met pepperspray rondgespoten op een gegeven moment... Maar goed, maak jullie geen zorgen, been there, done that! Dus geen illegale duistere afterparties voor mij meer (denk ik).

De volgende dag hebben we, met een kater welliswaar, een koffiefarm bezocht. Dat was super leerzaam, want er was een museum bij. Ik ben nu een heuse koffie-expert! Wisten jullie dat koffie eigenlijk rode bessen zijn. In die bessen zitten witte pitten en dat is koffie! Deze koffie wordt geroast, medium is 28 minuten geroast, 'dark roasted' is een luttele 4 minuten langer geroast. Ik heb de koffie zelfs geproeft, maar nee, nog steeds geen fan helaas...
'S avonds bleek het, zoals elke dinsdagavond, ladiesnight in Antigua. Cocktails voor 40 eurocent voor de vrouwtjes! Wat een uitvinding! Ik vermaak me hier, zoals jullie je kunnen indenken, dus prima.

Maar aan alle goede dingen komt een eind. Mijn 3 matties hier gaan allen een andere weg, net als ik. Ik ga morgen naar het strand en naar een schildpadden-centrum. En daarna terug naar Nicaragua. Maar ik Steve, 1 van de heren, weer zal ontmoeten.

Dag allemaal,
Dikke kuss

  • 19 Januari 2012 - 06:43

    Suus:

    Yes, ik ben de eerste! Mooie foto's weer met ook knape mannen die voorbij komen! Nog maar een dikke maand, kom je al tijd tekort? Wij beginnen je al te missen hoor, geniet nog! X suzie

  • 19 Januari 2012 - 06:45

    Kaatje:

    hey lieverd!

    aaa serieus, marshmellows in de krater van een vulkaan? Ik moet ook weer eens die kant op! Mmm.. illegale afterparties, altijd lachen maar zorg dat je heel blijft! Veel plezier bij de schildpadden en je weet het he, als je eenden ziet, foto maken voor kaatje!! ;-)

    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Januari 2012 - 08:20

    Maartje:

    Dat klinkt toch spannend hoor: marshmellows in de krater! Extra lekker smaakje aan de marshmellows of niet?

  • 19 Januari 2012 - 08:58

    Bianca:

    Ik vind het zo leuk om te zien en te lezen hoe erg je je vermaakt aan die mooie andere kant van de wereld! Ik ben helaas nog niet verder gekomen dan Brussel afgelopen jaren, maar door je blog moet ik nodig weer eens verder dan dat gaan. Veel plezier! Liefs

  • 19 Januari 2012 - 11:00

    Steef:

    Goed om te horen dat er zelfs tussen de koffieplantages BigMacs te verkrijgen zijn :) Pas maar op, anders gaat het ten koste van dat getrainde lijf van je ;)
    Ben je Frodo trouwens nog tegengekomen in de buurt van al die vulkanen?

    xxx

  • 19 Januari 2012 - 11:14

    Inge:

    Jij met je BM! Of het nu op een boot met windkracht 10 is, of aan een andere kant van de wereld....

  • 19 Januari 2012 - 16:48

    Mama:

    Gelukkig vind je nog tijd om tussen het avonturieren ons nog wat te amuseren met je verhalen. Pas je wel op met al die mooie mannen daaro. Geniet nog maar , wij blijven nog wel met de herfst zitten.
    Dikke knuffel mama mia

  • 19 Januari 2012 - 18:01

    Bas:

    Dantje!!! Wat een heerlijke verhalen weer. Wel een beetje jammer dat je die mini-vulkaar beklommen hebt en niet die hele grote, zware, stoere, hoge (Acatenango), wat ik natuurlijk wel gedaan heb ;-) je merkt het, ik ben mijn jaloezie aan het afreageren...

    Enjoy en een dikke kus, ook van willie!

  • 19 Januari 2012 - 18:21

    Pappa Van Koen:

    Zó, dat hebben we dus ook weer overleefd, dank zij 3 stoeren kerels. Zo zie je, het gaat er niet om wát je kent maar wíe je kent. Het is maar goed dat de foto's het verhaal ondersteunen, anders zou ik denken dat je met op een hotelkamer in het eerste top-hotel zit te bedenken! :-) Die pepperspay parties moet je maar overslaan voortaan. Valt me overigens tegen, ik dacht dat ze in die regio hele andere dingen snuiven en spuiten!

    Let goed op jezelf!
    PappaFrans

  • 19 Januari 2012 - 19:14

    Tonny:

    Hallo Dahnja,

    weer een spannend avontuur met die drie mannen hoor!. Wij hadden jou wel kunnen vertellen dat koffie rode bessen zijn. Lonneke heeft in groep 8 daarover een spreekbeurt gedaan. Heb je ook gezien hoe ze deze bessen plukken en drogen.
    En die klim op de vulkaan wat gaaf en zo te zien hebben de Marshmellows lekker gesmaakt of hadden jullie honger.

    Veel liefs, BoToLoRi

  • 20 Januari 2012 - 12:14

    Elke:

    Dannie, heb je wel door dat deze verhalen/foto's niet echt meewerken aan geruststelling van de thuisblijvers (arme ouders!), met je vage afterparties...hahaha, maar wel mooi :-) Ik lees/zie het met plezier!! KUS

  • 20 Januari 2012 - 18:27

    's Pa:

    Ja Dahnja....BMc's..oh nee he! Big mac's en ladys night dat zijn DE ingredienten waar jij niet chagrijnig van wordt...dat weten we.( sl. je sl.....) Het blijft wederom genieten van je verhalen en ben redelijk gerustgesteld(Elke!)...je hebt inmiddels al aardig wat ervaring meer en dat geeft vertrouwen, maar zeg je toch: LET GOED OP JEZELF!!!daar tussen de indianen want er zit idd toch op z'n minst een "rare vogel"(onguur type) bij zie ik op de foto's....echte cubanen!!..ja, en dan die koffieplanten... breng er maar 's eentje mee op de terugreis dan kan ie meteen de kas in begin maart en kunnen we eigen koffie oogsten in de nazomer....dan leer je ook nog eens koffie drinken!! dat wordt tijd als je dalijk weer hier woont.De wijn zorg ik dan voor!!! gr. en vette kus xxx

  • 21 Januari 2012 - 15:09

    EL:

    Lekker aan het genieten:D

  • 26 Januari 2012 - 11:46

    Suus En Elke:

    Dannie, dikke kus vanuit Helmond tijdens onze thee meeting! :)
    ps. Tushar is goedgekeurd!!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 65952

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: