Guatemala - Tikal - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Guatemala - Tikal - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Guatemala - Tikal

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

05 Januari 2012 | Guatemala, Río Dulce

Brrr, wat een weer heb ik gehad... Sinds ik voet heb gezet in Belize, is t gaan regenen.. Non-stop. Gelukkig was t nieuwjaarsnacht droog, waardoor we een knalfeest konden hebben op 't tropische eiand, maar 1 en 2 januari niks kunnen doen. Ja, lekker begin van t nieuwe jaar ja... Gelukkig hebben we kans gezien om n snorkeltour te kunnen regelen (in de stromende regen). Hoe vet was dat; hebben schildpadden en reuze roggen gezien. En... Nurse sharks! Super veel, en ze bleven rond ons cirkelen. Dat was wel n beetje eng, maar nadat de gids ze wat eten had gegeven bleven ze wat op afstand. Maar ik heb er wel 2 geaaid, ja, je moet iets als je n haai tegenkomt hé! We hebben ook nog een hele lange groene aal gezien. Deze snorkeltour maakte Belize, ondanks t weer, toch zeer de moeite waard.

In Belize heb ik 5 Amerikanen leren kennen, waarmee ik naar Guatemala ben afgereisd om aan de regen te ontsnappen. We zijn samen naar Tikal geweest, een Maya-nederzetting. Super vet, allemaal tempels midden in de jungle. En overal slingerden aapjes rond!

Nu zit ik alleen in Rio dulce, een hele stille, maar relaxte plek. Vind t fijn om even alleen te zijn na 2 weken non-stop samen te hebben gereisd met mensen. Morgen ga ik met een bootje varen, altijd leuk! En daarna zien we wel weer he... Wat een leven:D

P.s Anry, die jongen waarmee ik n motortrip heb gemaakt in Nicaragua, ligt al 1,5 week in t ziekenhuis. Hij heeft n flink motorongeluk gehad en heeft n bloedprop in z'n hoofd, die waarschijnlijk geopereerd moet worden. Wanneer ik weer in Nicaragua ben, ga ik hem opzoeken. Dit zet je wel even aan t denken... Dus voor jullie allemaal: geniet van 't leven en doe voorzichtig! Ik zal hier 't zelfde doen!

  • 06 Januari 2012 - 07:11

    Zuster Zegt Haai:

    Hey mini,
    Wat een verhaal weer, ben inmiddels erg benieuwd naar de foto's!
    Wat ernstig dat Anry in het ziekenhuis ligt. Breng hem idd maar een mooie fruitmand als je er naartoe gaat.
    Hier zijn ze op dit moment de vissegraad aan het leggen. Dus buiten die onderwaterwereld van daar, gebeuren er hier ook prachtige dingen!

    Dikke xxxx zuskus

  • 06 Januari 2012 - 08:40

    Elke:

    Zoals je zegt Dannie: 'Wat een leven' heb je, heerlijk om mee te mogen genieten! En ook goed om te horen dat je erbij stilstaat!! Dikke kus

  • 06 Januari 2012 - 08:42

    Mama:

    Ja, Dannes wat het weer betreft is het hier idem dito, water in overvloed en ook de temperatuur is best hoog.
    Maar verder geen haaien in de Dommel en ook geen mooie aal , dus wat dat betreft hebben we jouw verhalen nodig. Was wel schrikken zeker toen je het hoorde van Anry?
    Hopelijk komt het goed, als bezorgde moeder dacht ik al : Waar is je helm??
    Geniet van Rio Dulce want je zult nog avonturen zat beleven. Pas je wel goed op want je weet ik wil je graag heelhuids terug zien.
    Lieve knuffel MAMA

  • 06 Januari 2012 - 09:11

    Kaat:

    Hey Dannus! Allereerst nog even de beste wensen voor het nieuwe jaar! Heel veel geluk, gezondheid en goeie reisgebeurtenissen toegewenst! :) Las net nog ff je vorige verhaal, hahaha, wat een wild west story! Maar goed dat je je niet zomaar hebt laten naaien door zo'n sneakierd!

    Hier momenteel ook veel regen en storm, maar helaas geen zee om lekker in te vluchten om mooie beestjes te zien. Top dat je je Padi hebt gehaald! Veel plezier met varen en je volgende tripjes. Beterschap voor Anry, dat zal wel even schrikken zijn geweest.

    Tot schrijfs weer! Kusjes uit Breda :)

  • 06 Januari 2012 - 10:35

    Carmen En Marijke:

    Hey lieve Dahnja,
    we wensen je alle goeds voor 2012. Wat leuk om je belevenissen te kunnen volgen. We zitten hier achter de balie helemaal mee te genieten. Blijf schrijven en vooral genieten van al je avonturen. Gelukkig zitten er veel engeltjes op je schouder, dus dat komt helemaal goed! Groetjes uit het Afrika Museum.

  • 06 Januari 2012 - 11:18

    Annie En Rens:

    Nou Danja,
    Hier is het weer het zelfde als daarginds. Af en toe een waterzonnetje, maar ook wij genieten van het water al is het zonder vissen.
    Ik zie dat je nog 52 dagen kunt genieten in verweggistan, veel plezier nog en sterkte voor je motorcompagnon.
    knuffel uit het Buulse land

  • 06 Januari 2012 - 17:58

    Pappa Van Koen:

    Ik begon je bericht al te missen; maar daar is ie dan. Gelukkig Nieuwjaar!!
    Jammer van die regen, maar troost je met de gedachte dat het hier niet beter is, plus storm, plus kouder.
    Dan je ervaringen, nu eens geen Flikken Belize, maar knuffelen met een haai.Ik begin me steeds meer af te vragen wat ik van je moet denken! Maar schitterend moet het zijn geweest!

    Ps: Dat is wel heel bizar, dat motor ongeluk. Ik hoop dat het goed komt met 'm!

    Tot later.

  • 08 Januari 2012 - 19:44

    Koen:

    Gelukkig nieuwjaar!

    Leuk om zelf rond te mogen zwemmen in het grootste oceanium van de wereld!
    Wat betreft de regen, mooi weer zit in je hoofd!
    Heel veel plzier nog en zorg dat je zelf niet van motors afvliegt!
    X

  • 10 Januari 2012 - 08:21

    Beppie:

    Hey Danja, wat een avonturen beleef je weer en ach het weer neem je maar voor lief. Hier hebben we ook veel regen, maar maken niet van die spannende dingen mee. Geniet van alle mooie dingen en de vele contacten, het is weer een reis om nooit te vergeten..
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 65951

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: