Duiken! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Duiken! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Duiken!

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

27 December 2011 | Honduras, Utila

Zo, ik zit nu al zo'n 5 dagen op een tropisch eiland, heerlijk! Alleen is het wel regenseizoen, dus tussen de heerlijk zonnige uurtjes door, valt er toch aardig wat regen...:S

Maar allereerst alsnog een zalig kerstfeest gewenst voor iedereen! Ik hoop dat jullie je buikjes rond hebben gegeten en dat jullie je goed vermaakt hebben. Hier heb ik een nogal vreemde kerst gehad. Voor het eerst geen kerstmis bezocht, maar een grote party ter ere van kerst! Er waren zo'n 100 man, locals en toeristen en het feest was inclusief een heerlijk kerstdiner en de nodige rum. De sfeer was geweldig, alsof iedereen elkaar al jaren kende.

Misschien komt dat doordat het eilandje waar ik nu zit heel klein is; 1 kruispunt met dus 2 grote straten. En heel veel baaien om in te duiken. Dat is nou ook net de reden waarom ik hier zo lang blijf hangen; ik ben bezig met het behalen van m'n duikbrevet! Klinkt leuker dan dat het is, want tot nu toe was het erg veel theorie... Maar vanaf vandaag gaan we echt duiken en wordt het leuk!

Ik heb een erg leuk klasje en doordat we allemaal ons brevet aan het halen zijn, blijven we ook allemaal een week hier op dit eiland. Dat is super, want zo zijn de contacten iets minder oppervlakkig als normaal. Het begint hier net een dorp te lijken; je kent bijna iedereen al van gezicht! Ook heb ik al een paar adresjes opgedaan om langs te gaan als ik in Guatemala ben, omdat een aantal Denen daar bij de vrijwillige brandweer zitten, altijd goed :D.

Helaas kreeg ik vandaag ook nog slecht nieuws van thuis... Mijn katje, Fibi, is met kerst doodgereden. Blijft altijd vervelend, zo'n soort nieuws. Vooral omdat mensen snel geneigd zijn om te denken: 'ow, het is maar een kat'. Maar het was toch echt de liefste kat van de wereld! (zoals iedereen over haar eigen kat zegt...). Balen dus..

Maar goed, om mezelf en jullie wat op te vrolijken zal ik wat foto's posten. Niet te veel, want dat duurt letterlijk een uur hier, maar zodat jullie een beetje een impressie krijgen. De foto's van het ashboarden moet ik jullie nog even schuldig blijven. Maar ze komen eraan is me beloofd!

Dikke kus!

  • 27 December 2011 - 17:54

    Mama Mia:

    Dag kleintje,
    Dat is wel lekker daar op je bounty eiland. Straks zwem sorry duik je als een vis en wil je daar niet meer weg.
    En tja die regen is niet zo erg want nat worden doe je toch al.
    Geniet van het goede leven en laat me maar een beetje meegenieten via je "post".
    Was wel leuk je met kerst in het echt te zien dankzij de webcam.
    dikke knuf Mama xx

  • 27 December 2011 - 19:19

    Pappa Van Koen:

    Tja, ik had dezelfde gevatte reactie bedacht als Mamma Mia van dat duiken en die regen, dus die slaan we over.
    Wel heel leuk om te leren duiken, dat wordt een ervaring die je hele leven mee kan. De theorie is wellicht taai, maar héél belangrijk.
    Leuk dat je fotos'bij kon voegen; nu nog in je duikpak en een dikke vis! (-:
    Sorry van je katje!
    Hou je hoofd boven water aldaar, op de duikklassen na, dan.
    Frans

  • 27 December 2011 - 19:37

    Tonny:

    Hi Dahnja,
    Voor jou ook nog en zalig kerstfeest en alvast een goed uiteinde van 2011.
    Wat gaaf dat je bezig bent met je duikbrevet.
    Wat jammer van Fibi.
    Wat zijn jullie aan het eten op een van de foto's. Ziet er in ieder geval goed uit.
    We horen wel als je een diploma rijker bent.
    Heel veel groetjes van de Leenderweg, BoToLoRi

  • 28 December 2011 - 07:27

    Stass:

    Ha Dahntje,
    nu alweer gruwelijk jaloers. Ff door de zure appel heenbijten en dan kun je daarna overal genieten van de prachtige oceaan wereld!!! Balen van fibi! Sterkte ermee!
    Geniet ervan en alvast fijne jaarwisseling.
    Kus Stass

  • 28 December 2011 - 08:48

    Inge:

    Ja die arme fibi...
    Die foto's zien er chill uit! En ook vooral met veel daglicht. Dat is hier uitgevallen.
    De duiktheorie kan er maar goed in zitten, dan kun je in Belize onbezorgd je gang gaan.
    Xxxx

  • 28 December 2011 - 09:45

    Kaatje:

    Hey Schat,

    ooo wat zien die foto's er goed uit! Zoals Inge al zegt, het licht is hier inderdaad uitgevallen. Wat rot van je katje, ik heb gisteren van een ander katje afscheid moeten nemen, maar die leeft gelukkig nog wel. Geniet lekker van je duiklessen en veel plezier!
    xxxxxxxxxx

  • 28 December 2011 - 11:49

    Ineke:

    Hallo avontuurlijke Danja, Wat geweldig allemaal zeg! Zo te zien op de foto's en te lezen heb je het geweldig naar je zin. Je straalt!
    Wij hebben de buikjes inderdaad weer vol gegeten en een heerlijke kerst gehad. Op naar de oliebollen en het nieuwe jaar!
    Voor jou wensen we het allerbeste en veel geluk in 2012.
    Heel veel groetjes van ons allemaal.
    Ineke

  • 28 December 2011 - 12:13

    Steef:

    Hey schatje!
    Toffe foto's! Ik zou zelf denk ik de hele dag in die hangmat liggen, maar duiken klinkt ook erg leuk!
    Ik snap wel dat iedereen van jou verliest met kaarten. Het is onmogelijk om die pokerface van jou te doorgronden:)

    Veel succes nog met het halen van je duikbrevet!

    xxx

  • 28 December 2011 - 21:30

    Kaat:

    Hey Dannus,

    Agerm, arme Fibi :( Was idd een hele lieve poes!!

    Wauw ziet er chill uit op dat eilandje! Geniet maar lekker van het zonnetje tussen de regen door! Succes met duiken en natuurlijk met het halen van je brevet, maar dat komt wel goed he! Dikke kus uit Breda xx

  • 29 December 2011 - 09:43

    Geerte:

    Danja, wat een mooie verhalen alweer! En foto's, ik had die vorige ook nog niet gezien, maar nu snap ik dat je zo blij was met die gids in Nicaragua!

    Leuk dat jullie nu echt gaan duiken. Op zich is een beetje theorie ook niet overbodig toch? Ben benieuwd wat je gaat zien onder water.

    Ik zit ook lekker te chillen hier met een paar daagjes vrij tussen kerst en oud en nieuw. Gaan jullie het samen vieren met de duikklas? Zal wel lukken gezien de hoeveelheid rum die daar voorradig is!

    Een goed nieuw jaar!!
    Geerte

  • 29 December 2011 - 19:01

    Elke:

    Hey lieve Dan,
    Ben even bijgelezen op je site nu ik vakantie heb :-) Wat zie je er goed uit joh, helemaal in je hum nu je weer lekker spaans kan praten, aan het reizen bent en van je vrijheid kan genieten? Is je brevet al binnen? Hoe zijn je eerste echt duiken gegaan? Spannend he!
    Wat verdrietig van Fibi, dannie.

    Snel weer schrijven hoor!
    DIKKE KUS El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 65955

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: