roadtrip - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu roadtrip - Reisverslag uit Estelí, Nicaragua van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

roadtrip

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

21 December 2011 | Nicaragua, Estelí

Zo, tijd voor mijn volgende verslag! En wat een bizarre week heb ik achter de rug! De gids Anry, zou me mee op sleeptouw nemen.. En hoe...!

Op de dag dat we zouden vertrekken kwam hij langs t hostel. 'het spijt me heel erg, maar we kunnen morgen pas gaan, ik heb namelijk morgen twee bruiloften. Dan ga ik eerst naar de eerste en dan gaan we samen naar de tweede, oke?'
In miin enthousiasme zei ik natuurlijk meteen dat t me leuk leek! Maar toen... Uhm een bruiloft, wat trek ik aan? Ik kan moeilijk in mn kloffie aankomen.. En wat voor kado geef ik ze?
Dan maar een dagje shoppen:D

Na een motortour van n uurtje kwamen we bij Anry's familie aan. We mochten bij zijn nicht slapen, dus daar hebben we onze spullen gedropt en op naar de bruiloft van 'n 17jarige nicht van Anry en haar 35jarige aanstaande. Het feest was super. Er waren grote tafels en iedereen kreeg n fles Nicaraguaanse rum voor zich. Het eten was heerlijk, alleen iedereen vroeg de hele tijd wie die blanke toch was! Voelde me n beetje n vreemde eend... Gelukkig hebben drie nichtjes van Anry me goed opgevangen. Ze hebben met me gedanst en alles! Ze waren allemaal van mijn leeftijd en waren allemaal single moms. Zo gaat dat hier dus helaas..

De volgende dag waren we allemaal brakjes van de rum en hebben we met t nichtje waar we bleven slapen, lekker gezwommen in de rivier, met haar twee kinderen. 's avonds zijn we verder gereden naar Esteli, waar een of ander paardenfestival gaande was, waar ik verder niet over zal uitwijden.

In totaal duurde onze trip 5dagen, want t bleek dat Anry n soort minibreak had. We hebben in t regenwoud gehiked en geslapen, super cool. En koel trouwens ook, 3 graden, het leek Nederland wel! Verder hebben we nog n nacht in de bergen geslapen, waar we naar de koffiefarm zijn geweest. Helaas voor jullie, de koffie was nog net niet klaar om te oogsten...

Vandaag heb ik afscheid genomen van Anry en ben alleen naar Honduras gereisd. Ik hoorde van veel mensen dat de hoofdstad zeker niet the place to be is, zeker 's avonds, dus ik vond t wel spannend om hierheen te gaan.
Ik had van iemand gehoord dat je echt niet over straat moet in de avond, en wanneer kwam ik aan: jaja, in de avond.. Ik begon strategisch in de bus al met n local te praten en vroeg of ze hotel real plaza kende. Dat was in de buurt van haar huis, dus we konden wel n taxi delen. Ik blij! Bleek dat ze hotel plaza del general dacht... Maar doordat ik al die verhalen van anderen nog in mn hoofd had, wilde ik geen hele zoektocht meer houden naar n ander hotel. Ik zit nu in n super deluxe, ver boven mijn budget hotel, maar morgen ga ik naar de eilanden van Honduras, in t noorden, en daar ga ik n weekje vertoeven om mn duikbrevet te halen. Foto's volgen hoop ik dan, want geloof t of niet, in dit hotel hebben ze geen een werkende computer!!

Tot de volgende keer! X

  • 22 December 2011 - 08:29

    Pappa Van Koen:

    Het vertrek van Andre Kuipers gisteren was spannend, maar jouw reisverslag doet er niet voor onder! Je hebt me verteld dat het goed is om alleen maar "achteraf" te schrijven; ik begrijp nu waarom. In ieder geval heb je er een lux bed aan overgehouden deze nacht; wie weet hoe lang het volgende "luxe bed" op zich laat wachten.
    De deelname aan die bruiloft lijkt me wel heel bijzonder, kanp dat je je zo snel in die bevolking wist te mengen.
    Goed reis én allert blijven!
    Frans

  • 22 December 2011 - 08:30

    Suus:

    Wow, wat een verhaal, je roadtrip klinkt erg nice! Ga zo door sis! X

  • 22 December 2011 - 09:06

    Mama:

    Poeh kleintje je maakt het wel mee allemaal. Als moeder moet je toch aardig stressbestendig zijn met zo'n avontuurlijke dochter.
    En dan zei ik vroeger nog wel... NOOIT MET VREEMDE MANNEN MEEGAAN..... Gelukkig heb je een goeie intuitie hoop ik.
    Geniet nu in iig maar van je luxe hotel en geniet van de eilanden.
    Verheug me al op de foto's
    Dikke knuffel mama

  • 22 December 2011 - 10:49

    Stass:

    Ha Dahntje, loop een beetje achter en nu pas in de gaten dat je, je waarbenjij.nu weer geopend hebt!! Heerlijk kan ik weer lekker wegdromen achter mijn pc in deze donkere dagen voor kerst!!! Het klinkt allemaal alweer heerlijk gezellig en avontuurlijk! Geniet ervan en fijne kerstdagen daar in de zon!

    kus Stass

  • 22 December 2011 - 12:38

    Angela:

    Het blijft leuk om je verhalen zo allemaal te lezen, al word ik het wel wat jaloers van haha ;).. Wat leuk dat je zo op iemand haar bruiloft terecht kan komen! Heel veel plezier nog en fijne feestdagen alvast! Xx Angela

  • 22 December 2011 - 16:41

    Martini:

    Wat een heerlijk verslag weer! Geniet ervan en hele fijne feestdagen gewenst!

  • 23 December 2011 - 08:58

    Lea De Jong:

    Hoi Dahnja.
    Wat geweldig dat je weer zo n grote reis maakt.Heel veel plezier en geniet er van.Ik volg je op de voet heerlijk al die verhalen.
    Groetjes Lea.

  • 23 December 2011 - 08:59

    Lea De Jong:

    Hoi Dahnja.
    Wat geweldig dat je weer zo n grote reis maakt.Heel veel plezier en geniet er van.Ik volg je op de voet heerlijk al die verhalen.
    Groetjes Lea.

  • 23 December 2011 - 12:47

    Jacqueline:

    Hai Danja, Jij geniet weer met volle teugen. Het is net een spannend
    boek wat we te lezen krijgen. Fijn dat wij in Nederland mee mogen genieten. Wij wensen jou alvast heel fijne Kerstdagen. Want jij zult er daar misschien niets van merken. Maar over 2 dagen is het zover.
    Lieve Danja geniet ervan en dikke knuffel van Jacqueline en Piet

  • 23 December 2011 - 14:22

    Roel:

    Dahnja!!!

    Het klinkt alsof het best awesome is daar. Hier in huize Lijn Elf gaat gelukkig ook nog alles door. We hebben dinsdag weer 2 nieuwe huisgenootjes moeten kiezen. Dus dat was weer spannund!

    Nog heel veel plezier!
    X Roel

  • 23 December 2011 - 20:55

    'sPa:

    Dahnja...Dahnja>>>>>!!!!! roekeloos ben je niet...intuitie dan?.....lef, dat zeker!....je pakt wel uit zeg! tsjonge,jonge zeg! ja ik kan je zeggen dat vaders daar gek op zijn als ze zo'n verhaal lezen,je kunt 't ook weer zo heerlijk brengen maar heb gelukkig wel 't gevoel dat je een geweldige tijd hebt daarzo. Zo'n bruiloft met de locals + flesje rum lijkt me ook niet verkeerd en moet voor hun ook geinig zijn geweest met zo'n blanke d'rbij.Je kunt je spaans iig weer goed ophalen.verder geen nieuws hier...Skype-whatsapp'n weer 's ..het ga je goed en Blijf ALLERT!!!! en uhhh wij gaan lekker snaaien hier met de kerst!!pasteitje,etc.mmmm en geen mais!!!
    xxx 'sPa

  • 24 December 2011 - 15:00

    Steef:

    Mooie avonturen, Danja!

    Ik vind alleen wel dat je speciaal voor Karin iets meer over dat paardenfestival moet vertellen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 65953

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: