Ashboarding - Reisverslag uit León, Nicaragua van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Ashboarding - Reisverslag uit León, Nicaragua van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Ashboarding

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

15 December 2011 | Nicaragua, León

Hallo allemaal!

Ten eerste; het blijft leuk om al jullie reacties te lezen. Dat is altijd een extra motivatie om deze site bij te houden.
Zo, ik ben een beetje geacclimatiseerd hier. Gisteren heb ik zo´n toffe dag gehad. Ik heb met een gids en 2 zwitserse meiden een vulkaan beklommen; Cerro Negro. Dat was echt super! We zijn in de krater geweest, waar overal rookpluimen uit de grond omhoog sisten. En als klap op de vuurpijl zijn we naar beneden geboard. Een beetje zoals snowboarden, alleen dan nu ashboarden! Super, heb alleen wel een duikvlucht gemaakt ben nu bont en blauw (en rood, maar dat komt door de zon..) Tijdens mijn val was ik mijn veiligheidsbril kwijtgeraakt en die lag een paar meter boven me. Ik heb echt 10 minuten moeten klimmen om erbij te komen, want ik zakte zover weg in de as... Haha, iedereen lachte zich uiteraard kapot om mij...:S
We hebben trouwens ook echt meesterlijke foto´s gemaakt daar bovenop die vulkaan en al boardende, alleen die heb ik nog niet in m´n bezit. Een van de Zwitserse meiden zal ze me mailen en daarna zal ik ze op de site zetten.

De rit naar de vulkaan toe was ook uiterst avontuurlijk trouwens. We gingen op de motor, maar onderweg kreeg 1 van de motoren een lekke band. Dus moesten we op Nicaraguaanse stijl verder: alles overladen op de overige twee motoren en verder karren met drie personen per motor.
´s avonds zijn we met de gidsen van de dag een lekkere nicaraguaanse borrel gaan drinken in een kroegje met live muziek. Super tof en de Nicaraguaanse rum is zeker een aanrader, haha.

Vandaag heb ik (mede dankzij diezelfde rum) niet zo heel veel uitgevreten behalve aan het zwembad chillen. Morgen ga ik met een van de gidsen, genaamd Anry, met de motor naar de koffiefarm van zijn opa. Super leuk en mijn voornemen om veel met locals op te trekken wordt al meteen een feit! Daarna zal hij me in Esteli afzetten met de motor (een stad aan de rand van een nationaal park) en zijn neef gaat me daar een beetje wegwijs maken in dat park enzo.

Tjoedels, vanuit het bloedhete nicaragua :D

p.s. Ik weet niet of daar waar ik heenga net zo´n overvloed aan Wi-Fi plekken is, maar dat gaan we zien!

  • 16 December 2011 - 06:22

    Inge:

    Ha padvinder. Het enthousiasme springt bijna van het scherm af! Geweldig om te lezen. Bij het sandborden heb ik ook eens een duin omhoog gelopen, seriously top sport. Om je nog blijer te laten zijn, ik sta op het punt te gaan werken, en om daar te komen op dit waardeloos vroege tijdstip, zal ik eerst de regen moeten trotseren... Succes met het leren drinken van koffie! Xxxx

  • 16 December 2011 - 08:45

    Suzanne:

    Het klinkt gaaf Dan! Ook leuk dat je meteen al de mensen uit de buurt hebt gevonden om je wegwijs te maken, dat is toch het leukst. Voor mn gevoel ben je pas amper weg met alle wifi haha, erg leuk!

  • 16 December 2011 - 10:34

    Karin:

    Hey schat! En jij me maar zorgen maken of je wel mensen zou ontmoeten ;-). Mutske! Klinkt super joh, veel plezier bij de koffiefarm, ik kan wel een stevige koffie gebruiken, ben aan het werk met een flinke kater!!!

  • 16 December 2011 - 11:10

    EL:

    Haha Dannie ik kan maar 1 ding zeggen: Dit is typisch jouw! Daarom ga je er ook een goed tijdje hebben:D.

    kus

  • 16 December 2011 - 17:53

    Annie :

    Nou Danja, dat zit wel goed daarginds.
    Dat al die gidsen ook maar goed op je passen. Aan lichaamsbeweging kom je niks te kort volgens mij. Geniet er maar lekker van en met al die privé gidsen zal dat zeker wel lukken.

  • 16 December 2011 - 19:14

    Dion & Nathalie:

    Het begin is in ieder geval gaaf...leuk om te lezen wat je daar allemaal onderneemt! Heel veel plezier nog en we houden het een beetje bij ;-)

    Groetjes uit een nat Nederland :D

  • 16 December 2011 - 19:37

    Hanneke:

    Super leuk om te lezen nichie!! Ik krijg instant backpack neigingen!! Xx hanneke

  • 17 December 2011 - 08:30

    Steef:

    Leuk Dahnja!
    Vooral dat ashboarden, zeker omdat sandboarden één van je hobby's is, toch?;)
    Veel plezier op de koffiefarm en met alle locals!

  • 17 December 2011 - 09:15

    Mama Mia:

    Lieve Dannes,
    Het avontuur is nu wel echt begonnen en als het bij wat blauwe plekken blijft dan geniet maar van al die nieuwe indrukken. Om mijn kleintje zo blij te horen vertellen is geweldig, weet ik dat je het naar je zin hebt.
    En ashborden??? Ik zal het wel nooit meemaken maar het lijkt me een geweldige ervaring in zo'n krater.
    Geniet van alles en tot het volgende mooie verhaal.
    knuffel mama

  • 17 December 2011 - 11:26

    Bas:

    Hey Dantje! Wat een leuke en herkenbare verhalen! Wat Wifi betreft hoef je je geen zorgen te maken, het lijkt wel of ze dat daar overal hebben.. Geniet!!! Xx


  • 17 December 2011 - 20:36

    Tonny:

    Hallo Dahnja,
    wat spannend een vulkaan bezoeken en ashboarden. Ik had er nog nooit van gehoord, dus weer een nieuw woord erbij, ook wel leuk voor scrabble. Als ik jou verhaal lees krijg ik zo'n zin om op vakantie te gaan. Nu gezellig naar die koffiefarm, lust jij eigenlijk wel koffie?
    Nou in ieder geval veel plezier! BoToLoRi

  • 18 December 2011 - 10:49

    Bennie En Tim:

    Halloooo Danhnja,

    Hoe gaat het daar? Verloopt de reis naar wens? We missen hier wel op het Afrika Museum! Nog veel plezier, En kijk goed uit.

    Groetjes,
    Bennie en Tim

  • 19 December 2011 - 10:49

    Kaat:

    Dantje, leuk verhaal! Klinkt gaaf dat ashboarden, ben erg benieuwd naar de foto's! Veel plezier op de koffiefarm, lijkt me erg interessant om te zien (wederom foto's!) Wat zijn de plannen met kerst?
    Veel plezier iig!
    Liefs uit Breda. Natuurlijk ook greets van Geert!

  • 19 December 2011 - 18:35

    Fam. Van Asten:

    Hoi Danja, wist niet dat je al weg was zag het op facebook. Wat stoer van je dat je dit weer doet. Nu komen we je niet opzoeken hoor veel te spannend allemaal. Grappig dat je nu op dag 1 al iets kwijt was. Hopelijk blijft het daarbij.
    Nou wij gaan je weer volgen en wachten met spanning op foto's en je volgende verslag. gr. Erik, Nannerl, Lotte en Sophie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 65951

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: