'Houston, we've tot a problem' - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu 'Houston, we've tot a problem' - Reisverslag uit Houston, Verenigde Staten van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

'Houston, we've tot a problem'

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

12 December 2011 | Verenigde Staten, Houston

Hallo!

Een berichtje vanuit Houston. Voor degenen die alle vertrouwen in mijn travelskills hebben; bedankt! Graag zo houden en lees niet verder;).

Aangekomen in Houston waren de, voor de Amerikaanse begrippen, gewoonlijke 2 uur durende security checks. En dat terwijl ik niet eens t vliegveld zal verlaten! Maar goed, ik ben net mn schoenen weer aan het aantrekken, zo'n 5 meter van de scans, komt er n beambte naar me toe gelopen. 'are you Maria?' Ik antwoordde natuurlijk ontkennend, pff, kom want god weet wat die Maria op haar kerfstok heeft. Maar hij bleef voor me staan, goed naar mn gezicht kijkend en zegt, 'are you sure?' Nu begin ik te twijfelen.. Maria is tenslotte mijn doopnaam... Dus dit vertel ik de goede man. En ineens zie ik hem scannend in n paspoort kijken, die hij in zn had heeft. Hmmm, wat is hier gaande, dacht ik. Hij zo 'what's your last name' en toen had ik t door. Hij had mijn paspoort vast! Oeps, in t bakje van de scan laten liggen!! Al die Amerikanen om me heen in paniek 'ow my god, age lost her paspoort!' Maar technisch gezien ben ik m nooit kwijtgeweest. Ik had m al terug voordat ik t doorhad! Thans, slim is t niet, dat geef ik toe....

Ach, ik raak elke reis wel iets kwijt, dus t lag wellicht in de lijn der verwachtingen. Nu zit ik op de grond op t vliegveld, voor de VIPlounge, omdat hier, en alleen hier, gratis Wi-Fi is ;). Over ruim n uur vertrek ik naar Nicaragua, dus tot dan! Dikke kus

  • 13 December 2011 - 02:28

    Maartje & Mathijs:

    Het begint al goed..! Maar je moet dan ook wel iets te vertellen hebben op deze site, anders is er ook weinig aan ;)

    Groetjes van je buren (op dit moment dan in ieder geval bijna!). Hopelijk is het in Nicaragua wat minder regenachtig dan hier bij ons in Costa Rica. Veel plezier in ieder geval op je reis!

  • 13 December 2011 - 07:26

    Kaatje:

    Hahahaha Dantje! Wat een master actie! En m'n vertrouwen in jou als wereldreiziger is niks afgenomen hoor. Wie heeft er tenslotte zo goed alles onder controle dat je mensen hebt die je reisdocumenten voor je bewaren ;) Niks safer toch :)
    Goeie reis naar Nicaragua en ben benieuwd naar je volgende actie (verhaal) Liefs uit Breda Skerrie xx

  • 13 December 2011 - 08:31

    Leonie:

    Haha we zouden zo familie kunnen zijn...
    Ik ontdekte op Bonaire pas dat ik mijn rijbewijs kwijt was toen er 's nachts 2 negers op de deur stonden te bonken en "WEED, WEED" stonden te roepen. Ik dacht direct aan een stel drugsbaronnen, maar zij dachten dat ze mijn naam riepen en dat ik "Weert" heette (mijn geb.plaats).
    Misschien toch een idee om voor de rest v/d reis een buiktasje in het leven te roepen!
    xxx

  • 13 December 2011 - 08:50

    Mama:

    Hé kleintje, gelukkig is dat ook weer goed afgelopen.
    Toen ik vanmorgen 6.15u je sms kreeg dat je veilig in je hostel was aangekomen dacht ik wel, dit is een perfect bericht en dat je zoveel zin in je reis hebt, dus.... geniet ervan en laat ons meegenieten.

    xxx liefs mama

  • 13 December 2011 - 08:50

    Mama:

    Hé kleintje, gelukkig is dat ook weer goed afgelopen.
    Toen ik vanmorgen 6.15u je sms kreeg dat je veilig in je hostel was aangekomen dacht ik wel, dit is een perfect bericht en dat je zoveel zin in je reis hebt, dus.... geniet ervan en laat ons meegenieten.

    xxx liefs mama

  • 13 December 2011 - 09:30

    Steef:

    Gelukkig blijf je ook op deze reis lekker jezelf ;)

    xxx

  • 13 December 2011 - 09:51

    Karin:

    Snoeske toch!!! IK vind een Danja ook veel leuker een Maria! Als persoon die aan de lopende band dit soort problemen heeft, ;-), zo lang er niks vervelend gebeurd wat effecten heeft komt het allemaal goed! Zet hem op chick, dikke knuffel

  • 13 December 2011 - 10:10

    EL:

    Weet je zeker dat het geen versiertruc was;)

  • 13 December 2011 - 12:16

    Andere El:

    Hahahaa..en nu ben je weer op scherp toch Dannie? Ik zal voortaan iedere nacht mijn SOS whatsapp in de gaten houden (sliep gister namelijk al!) Tot snel meis, liefs

  • 13 December 2011 - 16:25

    Annie En Rens:

    Hoi Danja,
    ALle begin is kattegespin, zeggen ze wel eens. Dus niks aan de hand met je paspoort gelukkig, wel goed op dat documentje passen in de komende 76 dagen.
    We wensen je een superfijne tijd en pas goed op je zelf.
    groetjes uit Budel

  • 13 December 2011 - 20:25

    Tonny:

    Hi Dahnja, een leuke binnenkomer en alle begin is moeilijk. Ook hier zie je weer dat er heel de wereld veel eerlijke mensen rondlopen. Als je krant leest zou je dat bijna vergeten. Heel veel plezier, BoToLori

  • 14 December 2011 - 18:23

    Joep:

    Haha je was altijd al een schijnheilig boontje...kreeg je niet meer te pakken de avond voor je weg ging op je phone//veel plezier dantje ik hou je in de gaten! dikke kus/

  • 15 December 2011 - 12:27

    Jacqueline & Piet:

    Hoi Danja,
    Zo je hebt de spanning er al weer goed in. Maar je kunt gelukkig weer verder reizen met de paspoort.
    Wij hopen nog veel te kunnen genieten van je avonturen.
    Liefs van je peetoom en peettante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 65956

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: