Carnaval in paradise - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu Carnaval in paradise - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Dahnja Snoeijen - WaarBenJij.nu

Carnaval in paradise

Door: Dahnja

Blijf op de hoogte en volg Dahnja

19 Februari 2012 | Panama, Bocas del Toro

Hallohallo,

Het werd weer eens tijd voor een blog, want dat is alweer een tijdje geleden.. Oeps!

Mijn ticket is verzet, dus ik heb 2 weekjes langer te vertoeven in Panama. En het is prachtig hier. De stranden zijn sprookjesachtig, het weer is geweldig en alsof het nog niet genoeg is, vieren ze hier ook nog carnaval!
Vandaag werd er een grote truck de stad in gereden, met een brandweerslang. 'Huh, waar is de brand', dacht ik nog. Maar nee, de speakers gingen open, iedereen begon te dansen en de brandweerslang zorgde ervoor dat het er allemaal erg exotisch uitzag! Haha, wat een manier om carnaval te vieren.
Verder zijn er elke avond grote feesten, met allerlei soorten muziek. En de vrouwen krijgen elke avond, de hele avond, gratis cocktails. Dus een goedkope carnaval voor mij! Raar land dit, maar mij hoor je niet klagen hoor.

Tijdens het duiken hier heb ik zeepaardjes gezien, een gezonken schip en een slang die werd opgegeten door een grote vis...
Verder breng ik mijn dagen door op stranden tussen de rode kikkers, zeesterren en dolfijnen.
Ja jongens, ik kan het niet anders zeggen: dit is het paradijs!

Vandaar dat ik hier nu al een week ben... Maar morgen (of overmorgen) wordt het tijd om naar het vaste land te trekken voor wat rafting en jungle-tochten.

Geniet nog van carnaval, dat doe ik hier ook met volle teugen!

Dikke kus voor iedereen!

  • 19 Februari 2012 - 22:08

    ....:

    Namens alle wordfeudblokjes: Alaaaaaaaff!!!

  • 19 Februari 2012 - 22:17

    Lalalalalala:

    We hebben een L, we hebben een A: LALALALALALALA! Tijdens hagelbuien schuilen we in een lekker warme kroeg, met een biertje in de hand! Je verhaal klinkt idd paradijselijk en wij hier maar wordfeuten! De kikkers zijn echt prachtig mooi. Wij houden van oranje!

    Xxxxxx

  • 19 Februari 2012 - 22:46

    Dahnja Snoeijen:

    Haha, het is hier dan wel paradijselijk, maar wat is carnaval zonder jullie'?! Over 3 weekjes doen we t over in Heeze!

    Kuss

  • 20 Februari 2012 - 07:47

    Stass:

    tja, wat kan ik hier op zeggen??? JALOERS!!!!

  • 20 Februari 2012 - 09:15

    Elke:

    Waaaah Dannie, die fotooooos! En volgend jaar gewoon weer hier zijn met Carnaval hoor! :-) KUS

  • 20 Februari 2012 - 11:48

    Annie En Rens:

    Hoi Danja,

    Tja, die mooie foto's, het lekkere weer en dan ook nog carnaval kunnen vieren, dat is toch echt het ultieme genieten denk ik.
    Wij doen dat hier ook met iets minder mooi weer en zonder die prachtige kikkertjes maar wel met hééél mooie carnavalsoptochten.
    Geniet nog maar lekker en tot binnenkort. ( als je tenminste niet een paar weken bijboekt.)
    Groetjes uit het Buulse land.

  • 20 Februari 2012 - 20:08

    Pappa Van Koen:

    Leuk dit over Panama te lezen. Ik ken Panama vooral door "Het Kanaal" en Noriega. Nou, die laatste maar snel vergeten, maar het Panama Kanaal met de reuzensluizen, daar dien je toch wat van te zien voor je vertrekt! Moet indrukwekkend zijn die verbinding van de Atlatische naar de Stille Oceaan. Schepen worden 26m opgetild om over het hogergelegen land te varen!
    Ook al kun je er leuke bikini's maken op het strand, ik zou voor het kanaal gaan (-:

    Wel heel bijzonder, je duikervaringen! Geweldig.
    Tot schrijf, Frans

  • 21 Februari 2012 - 10:04

    Tonny:

    Hallo Dahnja,
    wat gezellig dat je carnaval dit jaar niet helemaal hoeft te missen. De foto met de zeesterren is leuk maar is nog gezelliger als je bikini hesje weg werkt. (Kan ook met fotoshoppen, haha)
    Nog heel veel plezier en veel groetjes vanuit de Lindse Bloas

  • 24 Februari 2012 - 09:06

    Geerte:

    Ha Danja,
    Wat een moooie foto's zeg! Kaat en ik kwamen gisteren tot de conclusie dat we toch wel redelijk jaloers op je zijn, begrijp je wel toch ;)
    Ik merk hier helemaal niks van carnaval in Rotjeknor, heerlijk rustig vind ik zelf, maar ben blij dat jij het niet hoeft te missen!
    Vet die slang die opgegeten werd, meestal zie je in van die films alleen slangen die iets opeten.
    Ik zou zeggen 'recht zo die gaat'! Als ja nog maar wel een keertje terug komt...

    Liefs!

  • 28 Februari 2012 - 19:37

    Gé En Corrie:

    Ha Danja,
    Heel leuk om zo'n avontuurlijk nichtje te hebben! Dan lees je nog eens spannende verhalen en zie je mooie foto's!
    We wensen je een fijne afsluiting van je reis.
    Tot ziens in Heeze.

  • 29 Februari 2012 - 20:41

    Stefan&Dein:

    Hoi Danja!
    Hartstikke leuk, jouw avonturen (en uiteraard de foto's)! :) Geniet nog flink van je laatste extra weken! Tot snel! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dahnja

Mijn reis zal beginnen in Sucre, een stad in Bolivie, op 26oo m hoogte. Daar zal ik bij een gastgezin gaan wonen en naar school gaan om spaans te leren. Na een maand zal ik in Sucre vrijwilligerswerk gaan doen bij een weeshuis. En daarna... Dat zien we dan wel weer!

Actief sinds 13 Feb. 2008
Verslag gelezen: 720
Totaal aantal bezoekers 65795

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 15 Maart 2012

Midden Amerika

01 Maart 2008 - 17 Augustus 2008

Zuid Amerika

Landen bezocht: